Tekanan Sinus - Unknown, Fast Pemangku Bebas Dadah Relief

Tekanan Sinus - Unknown, Fast Pemangku Bebas Dadah Relief

Tidak lama dahulu yang, kuno cara timur, mudah untuk merawat penyakit yang sama - termasuk tekanan sinus, kesesakan dan sakit - telah ditemui dan kini digunakan oleh beribu-ribu di dunia Barat. Ini kebanyakannya tidak dikenali, kaedah lakonan cepat lega dipanggil akutekanan, jangan dikelirukan dengan "akupunktur" yang, walaupun berdasarkan prinsip penyembuhan sama, ia adalah jauh lebih invasif dan memerlukan seorang pengamal profesional untuk melakukannya.

Acupressure menggunakan jari untuk menekan perkara utama di permukaan kulit untuk merangsang sifat semula jadi badan sendiri penyembuhan. Kebudayaan Asia percaya bahawa orang-orang mata adalah junctures daripada laluan khas yang membawa tenaga manusia dipanggil chi. Adalah menarik bahawa ahli-ahli sains Barat juga telah merangka dan terbukti kewujudan sistem ini mata di dalam badan dengan menggunakan alat-alat elektrik sensitif. Merangsang titik-titik ini dengan tekanan mencetuskan pelepasan endorfin, yang merupakan neurochemicals yang melegakan kesakitan. Sebagai kesakitan akibat disekat dan aliran oksigen dan darah ke kawasan yang terjejas bertambah. Ini menyebabkan otot untuk berehat dengan itu menggalakkan penyembuhan.

Ketegangan yang lebih merosakkan daripada banyak sedar. Ia cenderung untuk menumpukan perhatian di sekitar titik akutekanan. Apabila disebabkan oleh trauma, ketidakseimbangan kimia, keletihan atau apabila otot adalah kronik tegang atau anda berada di bawah banyak tekanan, anda mungkin sedar kesukaran bernafas. Dengan menggunakan tekanan jari dalam mata akutekanan yang betul anda mungkin dapat meredakan ketegangan dada dan bernafas lebih baik. Acupressure juga boleh menjadi sangat bermanfaat dengan membantu badan mengimbangi semula sendiri. Bagaimana? Dengan melarutkan ketegangan dan tekanan yang menghalang sistem imun, dan yang cenderung untuk menghalang kelancaran fungsi organ-organ tubuh kita. Dengan menggunakan jumlah yang betul tekanan ke atas mata kanan ketegangan otot dibubarkan, membolehkan gentian otot untuk meregangkan dan berehat. Darah kemudiannya boleh mengalir dengan bebas dan bahan-bahan buangan yang terkumpul kemudiannya boleh lebih baik dilepaskan dan dihapuskan; membolehkan aliran masuk yang lebih baik oksigen dan nutrien di kawasan itu.

Sekarang kita lebih memahami bagaimana kerja-kerja akutekanan dan mengapa ia boleh memberi manfaat kepada anda, mari kita cuba satu titik akutekanan, daripada beberapa, yang boleh membersihkan tekanan resdung anda dalam masa beberapa minit:

Di tengah-tengah bahagian belakang kepala, dalam berongga besar di bawah pangkal tengkorak - di mana tulang berakhir dan tisu lembut bermula. Anda akan tahu lokasi titik tepat oleh sakit yang ditakrifkan dengan baik anda akan berasa apabila menekan mengenainya. Menggunakan akhbar tengah atau jari telunjuk anda dengan kukuh dan berterusan selama 3 - 5 minit. Sebelum anda melalui melakukan akutekanan ini menunjukkan sinus anda sepatutnya mula mengalir dengan baik. Jika tidak anda perlu menyemak untuk memastikan anda menemui tempat akutekanan yang betul. Acupressure tidak harus dilakukan selepas makan. Anda boleh melakukan teknik ini beberapa kali sehari, jika perlu.

Apabila digunakan dengan betul, sistem perubatan tradisional ini boleh membuat perbezaan antara sinus yang sihat atau sinus kesengsaraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar