Manfaat Besar Minum Teh Hijau Dengan sering

Manfaat Besar Minum Teh Hijau Dengan sering

Walaupun sebarang gangguan di China sebagai ubat untuk penyakit biasa selama lebih 3000 tahun, teh daun hijau hanya telah baru-baru ini ditemui sebagai ubat untuk penyakit di Dunia Barat. Terdapat banyak kajian yang dijalankan di Asia dan Barat yang telah terbukti manfaat kesihatan, antara faedah lain; daun teh hijau telah terbukti dapat mencegah beberapa jenis kanser dan wad penyakit Alzheimer.

Teh hijau telah dibuktikan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung. Sebatian dalam teh daun hijau mengurangkan kolesterol tidak baik (LDL) dan meningkatkan nisbah antara kolesterol baik (HDL) kolesterol yang tidak baik. Jadi, jika anda berada di zaman di mana anda adalah lebih cenderung untuk menghidap penyakit jantung, minum teh hijau boleh membantu menolaknya. Begitu juga, jika anda seorang individu yang lebih muda yang faktor gaya hidup menggalakkan kemungkinan mendapat penyakit jantung, kemudian minum teh hijau boleh mengurangkan dan mengekalkan kolesterol anda pada tahap yang boleh diterima.

Begitu juga, minum disyorkan jumlah daun teh hijau boleh membantu wad badan anda daripada kanser. Teh hijau mengandungi jumlah yang banyak antioksidan dipanggil 'polypenols' yang melawan radikal bebas yang menyebabkan kanser. Semua kita terdedah kepada radikal bebas seperti pencemaran, tekanan, radiasi, makanan yang tidak sihat, dan lain-lain dan dengan mempunyai sejumlah besar antioksidan dalam sistem kami, kami lebih mampu menahan serangan daripada radikal bebas.

Para saintis telah menemui bahawa teh mengandungi ciri-ciri yang mengurangkan kuman dan bakteria di dalam mulut kita, khususnya gusi kami. Oleh itu, bukan sahaja akan teh hijau mengurangkan penyakit jantung, membantu anda wad kanser, ia juga boleh mengelakkan penyakit gusi seperti gingivitis. Antara manfaat kesihatan, saintis juga telah mendapati bahawa teh hijau boleh membantu proses pencernaan serta membantu untuk menurunkan berat badan dengan meningkatkan tahap metabolisme.

Jadi minum sekurang-kurangnya empat gelas minuman teh sehari mengikut Western Reserve University Cleveland, dan menikmati pelbagai manfaat kesihatan yang berkaitan dengan penggunaannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar