Kaedah Remedy Asli - Adakah Mereka Berkesan?

Kaedah Remedy Asli - Adakah Mereka Berkesan?

Ubat semulajadi adalah perkataan buzz baru yang anda dengar sepanjang masa. Ia biasanya sesuatu yang boleh dicapai tanpa sebarang gangguan kimia. Mereka biasanya yang paling kurang invasif dan sering terdapat sekurang-kurangnya satu pilihan yang ada bagi kebanyakan sebarang malady.

Satu ubat semula jadi untuk sakit perut adalah akar halia. Halia telah dilaporkan bekerja untuk menyembuhkan loya, gas dan lain-lain jenis sakit perut. Ia melibatkan steeping akar halia dalam air panas untuk membuat teh akar halia. Satu lagi satu untuk sakit perut adalah epal. Epal dengan kulit utuh perlahan-lahan dipanaskan dalam ketuhar gelombang mikro untuk membolehkan pektin semula jadi yang akan dikeluarkan adalah penyelesaian kepada masalah perut.

Satu lagi ubat untuk sakit perut halia arak. The ale halia mempunyai kesan yang sama seperti teh halia. Satu untuk sakit kepala, melibatkan mengurut titik tekanan di antara ibu jari dan jari telunjuk. Satu untuk kejang kaki adalah dos sawi. Senarai ini boleh berterusan selama-lamanya.

Pilihan semula jadi sering diabaikan kerana ia dihapus kira sebagai kisah isteri lama, tetapi ujian saintifik sering mendapati isteri ini cerita lama untuk mempunyai beberapa merit. Kadang-kadang ubat yang terbaik adalah yang paling mudah. Ambil contoh kisah isteri lama air minuman bahawa beras kentang telah direbus dalam, untuk mengikat seseorang yang telah mempunyai cirit-birit. Ini sebenarnya tidak keajaiban kerja dan telah disiasat dan terbukti. Kanji dalam pecahan air bakteria yang menyebabkan cirit-birit.

Biasanya mereka adalah tidak merbahaya, tetapi bahaya tertentu boleh ditimbulkan dengan menggunakan jenis penawar. Mungkin sakit perut itu sebenarnya tanda sesuatu yang lebih besar. Kadang-kadang pertarungan dengan ubat-ubatan ini cuba untuk menyembuhkan penyakit boleh menyebabkan masa yang berharga akan hilang dalam rawatan dan diagnosis. Ini adalah di mana bahaya yang sebenar datang ke tempatnya. Kebanyakan masa apabila seseorang mendapat sakit ia hanya bug berlalu dan penawar semula jadi boleh atau tidak boleh melegakan gejala tetapi cara sama ada ia akan melalui badan dalam masa sendiri.

Terdapat keadaan yang jarang berlaku walaupun apabila ubat-ubatan ini boleh topeng gejala dan keadaan mungkin bertambah buruk. Sebagai rawatan berdiri sendiri menggunakan akal pergi jauh apabila memilih untuk menggunakan ubat semula jadi. Satu nasihat doktor perlu sentiasa dicari apabila terdapat keadaan perubatan yang mendasari hadir atau ada farmaseutikal lain yang terlibat. Terutamanya dalam kes seorang perempuan yang mengandung atau menyusu, dengan menggunakan ubat-ubatan ini perlu dibincangkan dengan doktor.

Satu ubat semula jadi boleh memberikan kelegaan yang diperlukan dari pelbagai penyakit tetapi perlu sentiasa didekati skeptically dan berhati-hati untuk mengelakkan sebarang bahaya yang berpotensi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar