Penyembuhan Semulajadi Untuk Asid Reflux - Alternatif Terbaik untuk Penyembuhan Asid Reflux

Penyembuhan Semulajadi Untuk Asid Reflux - Alternatif Terbaik untuk Penyembuhan Asid Reflux

Refluks asid, juga dirujuk sebagai penyakit refluks Gastro-esophageal (GERD), adalah keadaan fisiologi yang menyebabkan memuntahkan isi perut ke dalam esofagus dan tekak. Ia boleh menjadi pesat menyakitkan dan berlama-lama dan terus. GERD adalah perkara biasa dan boleh berlaku disebabkan oleh gaya hidup yang tidak sihat, diet yang tidak sesuai, dan tekanan. Penyakit ini boleh menyebabkan komplikasi serius seperti parut dan radang esofagus, pernafasan dan masalah tekak.

Terdapat beberapa penawar semula jadi untuk refluks asid tetapi cara terbaik untuk menangani yang memberi kesan ialah untuk mengambil makanan yang seimbang yang membantu had pengeluaran sepanjang asid perut. Simpan satu diari makanan untuk menentukan makanan yang cenderung untuk memburukkan lagi keadaan anda supaya anda boleh mengelakkan mereka. Cuba untuk tidak termasuk makanan berlemak, rempah tertentu, buah-buahan sitrus dan kafein dari diet anda kerana ini boleh menyebabkan kejadian refluks. Menggantikan dadah sintetik dengan sihat, makanan karbohidrat kaya (pasta, nasi roti). Juga elakkan merokok dan alkohol kerana ia boleh melemahkan otot esophageal anda.

Satu lagi penawar semula jadi terbaik untuk refluks asid dianggap sebagai epal cider cuka. Campurkan 1 sudu teh ACV dalam setengah gelas air dan menghirup ini semasa makan anda untuk mendapatkan keputusan yang dikehendaki. Beberapa buah-buahan dan sayur-sayuran juga bermanfaat dalam menyembuhkan penyakit ini. Buah-buahan seperti pisang, epal, kulit limau gedang, buah ara kering, betik dan nenas mampu meningkatkan proses penghadaman. Kubis dan lobak merah boleh mengawal pengeluaran sepanjang asid perut.

Cinnamon dipercayai menjadi penawar semula jadi yang kuat untuk refluks asid. Bancuh secawan teh kayu manis dan minum tiga kali ini sehari. Ia membantu untuk menenangkan dan menenangkan perut dan mengawal jumlah asid perut yang dihasilkan. Buah pelaga, Buah Pala, Mace, dan Slippery Elm juga digalakkan.

Cuba untuk mengikuti diet yang seimbang, meningkatkan gaya hidup anda dan mengurangkan tekanan. Ia adalah baik untuk mencari penawar semula jadi untuk refluks asid kerana ia memberikan hasil yang baik dan adalah lebih selamat untuk digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar